pondělí 31. prosince 2012

Poučení z krizového vývoje ve straně a společnosti II


Verze 1.0, na případné faktické nepřesnosti upozorněte, opravím. 

   Vedoucí AO byla 21. prosince v dobrém rozmaru a rozdávala úsměvy a dobrou náladu kudy chodila. 

   Samozřejmě jsem si nemyslel, že by vedoucí byla fakt takhle pitomá, z čeho vyplývá jediný možný závěr: i ona trollí. A fest. I vložil jsem tedy na svoje internety i do svého vlákna na fóru následující apel.
   Obratem jsem od paní vedoucí vyfasoval varování. Proti čemuž jsem se ohradil v Podatelně Kontrolní komise, neb můj příspěvek se nacházel toho času v nemoderovaném Podpalubí. Nakonec se zjistilo, že Gabča můj příspěvek nejprve ovarovala a poté celé vlákno poslala do  Podpalubí. Opravdu si nepamatuju, kdy bylo vlákno původně založeno, vzhledem k charakteru vlákna bylo možné předpokládat, že už jsem ho chytře v Podpalubí založil. Holt nemám paměť jako slon a Gabriela se neobtěžovala zmínit, že vlákno přesouvá. Za bleskové vyřešení děkuji Vojtovi Pikalovi, který vše vyjasnil ASAP.

   Mezitím Martin Brož posílá moderátory do prdele kvůli zamykání vláken. (Předpokládám, že šlo o otravně vyskakující nové příspěvky, kde se dočteme, že vlákno je zamčeno. Otravné to je nadvakrát, jednak to straší v nových, druhak musíte požádat o odemčení, pokud chcete přispět s nějakou úžasnou myšlenkou, která by mohla zachránit lidstvo.) Martin dostává týdenní ban. Brooch trollí aspoň na facebooku, neb neví, kdo a za co mu vlastně ban dal. Díky Michalu Wagnerovi jsme se dozvěděli, že banovat může pouze vedoucí AO. A opět to vyřešil Vojta Pikal, neb Gabriela ze všeho toho moderování přestala komunikovat úplně. Což je za rozjetého průseru s vypnutím serveru z předchozí noci k zamyšlení. Kontrolní komise úřaduje rychle a navrhuje ban jako přehnaný zrušit. Rozhodčí komise druhý den rozhodla o předběžném opatření a ban zrušila (Martin Brož byl samozřejmě z hlasování vyloučen).

   Ráno 22. prosince jsem vstal, znovu jsem promyslel svoje možnosti a rozhodl jsem se jednat. Přiznávám, že jsem doufal, že můj zbrusu nový post o odchodu z okouna fóra dá věci trochu do pohybu. (Dále rozvedeno později.) A v posledních dnech se zdá, že na fóru skutečně existuje poptávka po změnách v moderování. Pokud by to tak nebylo, už byste mě tam opravdu neviděli. Moderování bylo IMHO značně nahodilé, někdy člověk mohl poslat do prdele kdekoho, jindy vyfasoval varování, když řekl, že osoba XY, která není v žádném vztahu s Piráty, hlásá bohapusté hovadiny. Jistá nevyváženost moderování, které rozhodně vulgarismy nepostihuje plošně, se dá spolehlivě demonstrovat na mojí osobě - jakožto známý sprosťák jsem varování za vulgarismus dostal jednou jedinkrát během nějakého roku a 800+ příspěvků. Ne, takhle slušný opravdu nejsem. Zdá se, že jsem tehdy jenom byl moderátorům volný. Nebo mě nikdo nenabonzoval speciálním bonzovacím tlačítkem, kterým fórum oplývá. (Jako třešničku na dortu musím zmínit, že ona prdel byl použita v naprosto zjevné nadsázce a boldem v obecné úvaze nad percepcí vulgarismů. Holt moderátor není člověk, moderátor je robot. V tomto případě šlo Jakuba Michálka. Modří už vědí.) Každopádně by mě zajímalo, když už jsem se postavil na tu stranu ukřičených rebelů, kteří chtějí rozvrátit stranu (sic), zda-li za své urážky (ovšem pozor! lepší urážky, bez vulgarismů!) dostávají varování i ti všeobecně lepší OBEY lidičkové, kteří lpí na řádu a pořádku a halasně velebí přísnost. Vlastně by se dalo říct, že my jsme sice nepřizpůsobiví, ale oni jsou Přizpůsobiví. 

   Nelze ovšem říct, že by se utvořila nějaká pevná frakce, spíš se ozvala různá individua, jimž vadí ten odklon od pirátských myšlenek k pirátským řádům a brutální byrokratizaci procesů strany. Nejvíc na ráně je samozřejmě Martin Brož, který... řekněme, že dokáže vzbuzovat emoce a má tah na branku. Když tyto schopnosti užívá pro dobro strany, obvykle mu to vyčítáno není. Jakmile ale použije to samé ve vnitrostranické diskusi, stává se automaticky nepřítelem číslo 1 celého předsednictva. Je fascinující sledovat, jak se běžně (IMHO) příčetní lidé nechávají vytočit k různým prohlášením, která by těžko vypustili z pusy, kdyby jim stejnými argumenty oponoval někdo jiný, než Brooch. A spousta těch argumentů je opravdu k zamyšlení, nejsou hloupé. Jen tu formu málokterý oponent zvládne s grácií. Z řad těch správných a morálně nadřazených lidí jsem v posledních dnech slyšel mnohokrát, že je nás několik, nebo pět. Já říkám, uvidíme. Podle mě je situace neudržitelná. Jenom by mě zajímalo, jestli něco takového řešili i Němci, nebo se Piratenpartei hroutí kvůli jinému druhu neschopnosti. Pozitivní podle mě je, že se v diskuzích začínají objevovat úplně nová jména, členové, kteří doteď napsali pár příspěvků, byli vyprovokování k aktivitě, pochopili, že se skutečně hraje o budoucí směřování partaje, a vybrali si nějakou stranu, lhostejno jakou. Důležité je, že se ozvali. Vystoupili z té neurčité mlčící většiny, za jejíž údajný názor se schovává každý, kdo momentálně křičí víc, nebo používá líbivější slovíčka. 

příště: poslední díl včetně skutečného moderování v Podpalubí, emailu zmáčeného slzami, druhého vypnutí fóra a návrhu na rozpuštění České pirátské strany

odkaz na třetí díl

Žádné komentáře:

Okomentovat