čtvrtek 9. srpna 2012

Co jsem stihl před "listopadem"

   V diskusi na idnesu nějaký zahořklý intelektuál nahodil argument "uklidni se chlapče a podívej co jsou tví vyvolenci před listopadem". Tak jsem se nad tím zamyslel a odpověděl, zde v nezkráceném vydání. 

   Předseda Pirátů Ivan Bartoš je o dva roky starší než já, tak počítám, že taky tahal kačera. Sám jsem do listopadu 89 stihnul mnoho věcí, namátkou: naučil jsem se zavázat si tkaničky (netvrdím, že rychle), naučil jsem se číst, naučil jsem se říkat pančelkám souško, byť mě to po přestupu ze školky na základku mátlo, naučil jsem se pozdravit a poděkovat. V recitační soutěži Pražské vajíčko jsem vypadl v obvodním kole, neb můj, jinak bezchybný, přednes rýmované knihy O mašince Žofince nepatrně sabotovalo moje ráčkování a doba tehdy ráčkování nepřála. Během prvních dvou let mé školní docházky jsem nikdy nechodil do jisker, protože mi jejich schůzky jako na potvoru kolidovaly s výtvarkou na LŠU. Ve druhé třídě byly schůzky jisker jiný den a jako na potvoru zrovna pünktlich na tu hodinu se mi přesunula výtvarka. S úplně jiným učitelem. Ale teď už jsem starší a vím, co vím, mnohé věci nemůžu a mnohé smím a mamince už jsem tyhle tanečky odpustil. Stihnul jsem kvůli nemocem zmeškat víc hodin, než jakékoli jiné dítě v první třídě, což mě připravilo o diplom nejlepšího žáka ZŠ hrdiny SSSR cpt. Otakara Jaroše, které má straší sestra vyzobala ve svých třídách všechny. Naučil jsem se, že nesmím nikde a nikdy, za žádných okolností říct, že v neděli chodíme do kostela. S posledními bolševickými výpady zvážím, zda tento skill nebude zase aktuální. (Do posledního sčítání už jsem radši nepsal, že jsem katolík. Nikdy nevíš, koho ti většina zvolí.) Dostal jsem diplom stran organizace nějaké sportovní akce v Pchjongjangu - popravdě netuším, za co, možná jsem jenom neposlouchal, jako obvykle. Naučil jsem se polykat penicilin a prášky všeobecně. V obci Horní (nebo možná Dolní) Vidim jsem v zakouřené čtyřce viděl první kalendář s prsama. Tatínek si všimnul mého pohledu a řekl: "To je pěkný, co!" Naučil jsem se, že prsa jsou boží.

Žádné komentáře:

Okomentovat